שריפת הענק בהרי ירושלים: נערכים לאפשרות של פינוי ביה"ח הדסה

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on שריפת הענק בהרי ירושלים: נערכים לאפשרות של פינוי ביה"ח הדסה

    רשות הכבאות וההצלה בסדר כוחות שיא בשריפה, מעל 100 צוותים יפעלו עם שחר בהרי ירושלים בגיבוי 16 מטוסי כיבוי | שר החוץ יזם פנייה למספר מדינות לעזרה בינלאומית לכיבוי השריפה | כיבוי האש פתח בחקירת גורם השריפה | במשטרה נערכים לאפשרות קיצון של פינוי ביה"ח הדסה

    מוקדי השריפה בנחל צובה בין הר טייסים להר איתן. צילום: רועי שטראוס רשות הטבע והגנים
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה זו עדיין ישנם מספר מוקדי שריפות פעילים: בית מאיר, כסלון, איתנים והר איתן. מעל 100 צוותי כיבוי יתחילו עם שחר בגיבוי 16 מטוסי כיבוי במאמץ הכיבוי הגדול ביותר שהיה בישראל עד כה. כלל לוחמי האש הוזנקו מכל רחבי הארץ להילחם בלהבות האש הגדולות בעיר ירושלים.

    במקביל למאמצי הכיבוי הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות פרוץ השריפה. נציב הכבאות דדי שמחי אמר מוקדם יותר היום כי "השריפה פרצה כתוצאה ממעשה ידי אדם. אם זו רשלנות או פזיזות, אם זה זדון או הצתה – אנחנו לא יודעים", הדגיש שמחי והוסיף, "אנחנו נמשיך לחקור וברגע שיהיו ממצאים אנחנו נעביר אותם למי שצריך".

    בחלק מן היישובים הורשו התושבים לחזור לבתיהם. בשלב זה יש רגיעה ברוחות ועלייה באחוזי הלחות כל זה מסייע במאמצי הכיבוי. במשטרה נערכים הלילה לשמירה על הבתים שפונו מחשש לביזה. במשטרה אמרו היום כי נערכים לתסריט של פינוי ביה"ח הדסה אין יהיה איום על ביה"ח. במהלך היום השריפה התפשטה קרוב לביה"ח אך נבלמה.

     

    עדכון חסימות בעקבות שריפת חורש באזור הרי ירושלים. כביש 395 מאשתואל לצובה בשני הכיוונים. שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה.

    ברשות הכבאות וההצלה פנו לציבור לגלות עירנות: "אנו מבקשים מהציבור לגלות עירנות ובכל זיהוי של עשן לחייג 102 ללוחמי האש. יש להישמע להנחיות כוחות הכיבוי וגורמי הביטחון". בנוסף, בשל תנאי מזג האויר הקיצוניים הוציא לאחרונה נציב הכבאות צו האוסר הדלקת אש בשטחים פתוחים.

    המאמץ הבינלאומי: שר החוץ, יאיר לפיד פנה למקבילו היווני, ניקוס דנדיאס בבקשה להערך לסיוע אווירי בכיבוי השריפה בהרי ירושלים וקיבל ממנו תשובה שיוון תסייע ככל שתוכל. במקביל ערך שר החוץ התייעצויות עם צוות המשרד העוסק בסיוע הבינ"ל הפועל מתוך חדר המצב של המשרד, שם מרכזים כעת פניות ליוון, קפריסין, איטליה, צרפת ומדינות נוספות כולל מאזורנו, בשיתוף פעולה עם המשרד לביטחון פנים.

     

    לפני זמן קצר, הסתיימה הערכת מצב נוספת בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, בחפ"ק המשטרה אשר מרכז תוך השתתפות כלל נציגי גופי החירום וההצלה, המועצה האזורית, חברת חשמל, צה"ל ונוספים, את מאמצי הלחימה בשריפות המשתוללות במהלך היומיים האחרונים ביישובי מ.א מטה יהודה.

    בסיכומה של הערכת המצב, הודה מפקד מחוז ירושלים פעם נוספת לכלל הכוחות שפעלו גם היום באומץ רב אל מול הלהבות תוך מטרה עיקרית של עמידה במשימת הצלת חיים ומניעת סכנה לציבור התושבים. עוד בין דבריו, הדגיש ניצב תורג'מן כי יש לשמר את המוכנות המבצעית והיערכות כלל הכוחות הפועלים להמשך המשימה בכלל היישובים ובדגש לבית החולים הסמוך, "הדסה עין כרם".

     

    בד בבד, עשרות שוטרים ולוחמי משמר הגבול ימשיכו גם הלילה בפעילות לשמירת ביטחון התושבים תוך מתן דגש במשימת מניעת עבירות רכוש בקרב בתי התושבים שנעזבו בשל השריפות ויסייעו במשימות איתור אחר התפתחות מוקדי שריפות, ככל שיהיו הלילה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      רציתם מדינה חילונית הנה התשובה הקדוש ברוך הוא לא אוהב את זה